Гісторыя аднаго «Вось Я»

Урачыстасць Найсвяцейшай Тройцы, год В (31.05.2015)

Майсей сказаў народу: «Спытайся ў даўніх часоў, якія былі перад табою, ад таго дня, калі Бог стварыў чалавека на зямлі; ад аднаго краю нябёсаў аж да другога, ці было некалі штосьці такое вялікае, як гэта, і ці было вядома штосьці падобнае? Ці чуў народ голас Божы, які гаварыў з агня, як ты чуў, і застаўся жывы? Або ці спрабаваў некалі Бог прыйсці і выбраць сабе народ паміж іншага народу праз выпрабаванні, знакі і цуды, і вайну, моцнаю рукою і ўзнятым плячом, і праз чыны страшныя — праз усё тое, што зрабіў для вас Пан, Бог ваш, перад вашымі вачыма ў Егіпце?

Таму ведай цяпер і захоўвай у сэрцы сваім, што Пан ёсць Богам на небе ў вышыні і на зямлі ўнізе, і няма іншага. Захоўвай Яго пастановы і Яго запаведзі, што я наказваю табе сёння, каб добра было табе і тваім сынам пасля цябе, каб доўгі быў твой век на зямлі, якую на ўсе дні дае табе Пан, твой Бог» (Дрг 4, 32–34. 39–40).

«Адзінаццаць вучняў пайшлі ў Галілею на гару, куды загадаў ім Езус. І калі Яго ўбачылі, пакланіліся Яму, але некаторыя засумняваліся. Тады Езус наблізіўся да іх і сказаў ім: “Дадзена Мне ўсялякая ўлада на небе і на зямлі. Дык ідзіце і навучайце ўсе народы, і хрысціце іх у імя Айца і Сына, і Духа Святога. Вучыце іх захоўваць усё, што Я загадаў вам. І вось Я з вамі ва ўсе дні аж да сканчэння веку”» (Мц 28, 16–20).

Гісторыя аднаго «Вось Я»

Сённяшняя літургія слова засяроджаная на двух сцверджаннях, раздзеленых стагоддзямі: «Пан ёсць Богам на небе ў вышыні і на зямлі ўнізе, і няма іншага» і «Дадзена Мне ўсялякая ўлада на небе і на зямлі. Дык ідзіце і навучайце ўсе народы, і хрысціце іх у імя Айца і Сына, і Духа Святога». І з’яўляецца праблема. Не толькі таму, што з Аднаго раптам зрабілася Тры, такую крэатыўную «бухгалтэрыю» мы яшчэ неяк здольныя ўявіць. Справа ў вельмі важных рэчах, бо «паводле Закону Ён павінен памерці, бо ўчыніў сябе Сынам Божым» (Ян 19, 7; пар. Лев 24, 14–16). Хрысціяне вераць, што адзін і той жа Езус не толькі «павінен памерці», яны ведаюць, што Ён сапраўды памёр, каб споўнілася Пісанне, і больш за тое, Ён уваскрос і надалей ёсць. 

У другое тысячагоддзе існавання хрысціянства Касцёл, уводзячы ў літургію сённяшнюю ўрачыстасць, рабіў гэта не для таго, каб пераканаць нас, што таямніцу Найсвяцейшай Тройцы можна проста і відавочна растлумачыць з дапамогаю Святога Пісання, вобразаў або філасофскіх сістэмаў. Наадварот, Касцёл жадаў, каб мы ўсвядомілі, што сутыкаемся з бясконцай Таямніцай, пра якую смяротнаму чалавеку, па словах святога Тамаша Аквінскага, трэба гаварыць «асцярожна і сціпла». 

Паміж першым і другім сцверджаннямі з’яўляецца гісторыя аднаго «Вось Я», які цярпліва крок за крокам адкрываў сябе чалавецтву, якога можна разгледзець на фоне парадаксальных, выпадковых і незапланаваных здарэнняў, «які Сына свайго не пашкадаваў, але аддаў Яго за ўсіх нас» (Рым 8, 32). Гэтая гісторыя ўсё яшчэ доўжыцца, чакае, каб мы з вамі адкрылі, што набываем значэнне ў Яго перспектыве.

«Вось Я з вамі ва ўсе дні аж да сканчэння веку».

Брат Дамінік Юрчак OP
(паводле часопіса «W drodze»)

 
старые. проститутки брюнетки Красноярск. худые проститутки Екатеринбург. проститутки Курчатовский. Ночные бабочки: проститутки в Оренбурге Гифки. кабинет врача. Секс по материалам сайта . Большой ресурс с бесплатным порно видео
© 2020 - Рэдакцыя часопіса «Ave Maria» Мінска-Магілёўскай архідыяцэзіі Рыма-каталіцкага Касцёла